جلسه هم اندیشی تشکل های زیست محیطی


جلسه هم اندیشی تشکل های زیست محیطی با مسئولین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره حفاظت محیط زیست استان البرز(شهرستان ساوجبلاغ)

 

       چهارشنبه مورخه 91/11/25 جلسه هم اندیشی زیست محیطی( توسعه پایدار ) تشکلهای استان البرز علاقمندان به حفاظت از کوهها ساعت 15/30 الی 19 در شهرستان ساوجبلاغ هشتگرد سالن نهضت سوادآموزی با همکاری اداره حفاظت محیط زیست ومنابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان ساوجبلاغ , انجمن کوهنوردی طالقان ، نظرآباد , ساوجبلاغ و هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان ساوجبلاغ برگزار گردید .

در این جلسه ضمن حضور نمایندگان فعال در عرصه محیط زیست و حفاظت از کوه های استان البرز , ابتدا

آقای عبداله اشتری مدیر عامل انجمن حفظ محیط کوهستان درخصوص اهمیت کوههای ایران و تصمیمات جهانی اتخاذ شده از  سال 1994 نشست ریودوژانیرو در کشور  فرانسه  و  تا نام گذاری سال 2002 به نام

کوه ها و وظایف ما نسبت به آن و خلاء قانونی در حفاظت از کوه ها و ... ، آقای محمد عزیزی راجع به جغرافیای کوههای استان وآقای عسگری تاریخ و فرهنگ شهرستان های ساوجبلاغ و طالقان و آقای محمد حسین زاده راجع به گردشگری به سخنرانی پرداختند.

 

در ادامه معاونین اداره کل منابع طبیعی  (مهندس مقدم و نجاری ) و آقایان مهندس ساروی و متولی از کارشناسان این اداره و روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های کرج , طالقان و ساوجبلاغ (مهندس غلامی , فرضی و  ولی پور)  و ریاست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ جناب آقای مهندس لشگری که در جلسه حضور داشتند به بررسی راهکارهای موجود  جهت  افزایش مشارکت مردم  و صیانت از منابع زیستی پرداختند .

در پایان جلسه پرسش و پاسخ که با حضور شرکت کنندگان برگزار شد موضوعات مختلف از جمله نقش موثر سازمان های مردمی در جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و محیط زیست , نقش آموزش و فرهنگ سازی در زمینه کاهش مسائل زیست محیطی و مدیریت حوضه های آبخیزداری مورد نقد و بررسی قرار گرفت و  انجام این گونه  نشست ها و دیگر پروژه ها را در قالب  تفاهم نامه بین نمایندگان تشکل های مردم نهاد و ادارات منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست را خواستار شدند .

 

تشکل ها وگروههای شرکت کننده :

 1. آسمان البرز2. رفتگران طبیعت3. جمعیت سبز البرز4. شقایق کرج5. هفتخوان     6.کانون بازنشستگان کرج7. هامون8. اداره آبخیزداری و جنگلهای تهران9.خانه کوهنوردان نظرآباد10.باشگاه کوهنوردی پیام ساوجبلاغ11.سیمان آبیک  12. البرز هشتگرد

13.گروه کوهنوردی آسمان کوه هیو14.گروه کوهنوردی   شهدای خور      15.شهیدان کیان پیشه فشند  16.کانون بازنشستگان ساوجبلاغ 17 . کوهسار18.هیئت کوهنوردی کارگران استان البرز   19.شاه کرم ولیان20. گروه کوهنوردی عسلک طالقان21..هیئت امناء هیو22. آمورزش وپرورش ساوجبلاغ 23. انجمن طالقانیها24.هیئت کوهنوردی ساوجبلاغ 25 . هیئت کوهنوردی نظرآباد 26 . خانه کوهنوردان کرج

ادامه مطلب ...

گزارش برنامه صعود به قله کهار 91/11/20


گزارش ارسالی از باشگاه پیام

 سرپرست برنامه : خانم مهین باقری
ارتفاع قله : 4050 متر
عکس : جوکار , یوسفی
شرکت کنندگان : یونس رضاخانی,فرشاد رضاخانی , نادر یوسفی , آقا احمدی , جوکار , علیخانی , کلهر , لیلا رجبی  و مهین باقری

          کهار کوه بزرگی و مرتفعی است که از سمت شمال شرق به قلل هفت خوان و سرچال و از سمت غرب به قلل ناز منتصل
      می گردد و از شمال به روستای گته ده و گراب طالقان و از سمت جنوب به روستای کلوان و کهار محدود می شود .         
 مسیرهای دسترسی :
1.جاده کرج-چالوس (بعد از پل خواب) روستای کلوان         نوع مسیر تا روستا : جاده آسفالته فاصله تا کرج 45کیلومتر
2.طالقان – شهرک – روستای گته ده                 نوع مسیر : از جوستان تا گته ده 15 کیلومتر جاده خاکی

طبق قرار قبلی ساعت حرکت  4 صبح از جلوی اداره پست هشتگرد حرکت کرده و راس ساعت 6:10 به روستای کلوان رسید .
از ویژگی های قله کهار می توان به هوای سرد و طوفانی منطقه اشاره کرد که در صعود های زمستانه برف کوبی سنگین برای دسترسی  به قله را می توان به آن اضافه کرد .
روز جمعه مورخ 91/11/20 با وجود برف سنگین در منطقه  هوا خوب و سرعت باد به 15 km/h در ارتفاعات می رسید .
با سرقدمی یونیس رضاخانه  و عقب دار آقای جوکار گروه راس ساعت 10:00 صبح به جانپناه 3200 متری کهار رسید و ساعت
 12:15 گروه قله کهار را با موفقیت صعود کرد  و در مسیر برگشت ساعت 3:20 به روستا برگشتند .


روابط عمومی هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی
                                                                        شهرستان ساوجبلاغ

ادامه مطلب ...

گزارش برنامه ی آسمان به شاه نشین

طبق تقویم سه ماهه زمستان برنامه باشگاه کوهنوردی پیام در تاریخ91/11/13 قله ی بزسرمی باشد .اما طبق اطلاعات به دست آمده از سایت هواشناسی که نشانگر هوای نامساعد جهت صعود به این قله بود، تصمیم بر آن شد تا برنامه صعودآسمان به شاهنشین با همراهی خانه ی کوهنوردان نظر آباد اجرا شود . صبح روز جمعه با تهیه ی وسیله ی رفت و آمد ، ساعت 6:15 از هشتگرد به سمت مبدأ برنامه (پارکینگ روستای شلمزار)حرکت نمودیم. به دلیل یخبندان موجود در جاده  وسیله ی نقلیه را در قسمتی پایین تر از پارکینگ قرار داده و به سمت مبدا صعود حرکت کردیم ساعت 7:15 پس از آماده سازی وسائل و آماده شدن نفرات برنامه را آغاز نمودیم . در ادامه به مدت 20 دقیقه برای صرف صبحانه توقف نمودیم سر انجام در ساعت 11:30 قله را صعود نمودیم و مسیر را به سمت قله ی شاه نشین ادامه دادیم درادامه ی  مسیر به دلیل هوای بسیار سرد و بارش برف و وزش باد شدید قدری از مسیر منحرف گشته ودر نهایت با تصمیم سر پرست فنی برنا مه دوباره به سمت قله ی آسمان بازگشتیم و مسیر بازگشت را تا روستای هیو طی نمودیم در پایان ساعت 17برنامه پایان پذیرفت و همه همنوردان به سلامت به خانه هایشان بازگشتند

اعضای شرکت کننده در برنامه :

1- 1-یونس رضا خانی(سرپرست فنی برنامه).    5- خانم برومند                     

2- 2-محمد صادق جوکار(سرپرست برنامه)        6-ارسطو آقا احمدی

3- 3-لیلا رجبی                                         7-محمد آقا احمدی

4-طاهره زارع                                      8-  رضا جلیوری

                                                                       9-مهدی کلهر

ادامه مطلب ...

گزارش سومین کارگاه آموزشی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان

طبق برنامه آموزشی هیئت سومین کارگاه آموزشی توسط آقای جلیوری تشکیل گردید.


کلاس راس ساعت  5:30 روزچهارشنبه 27 دی ماه در مکان اداره ورزش و جوانان با حضور جمعی از کوهنوردان با عنوان تجهیزات و پوشاک زمستانه و تابستانه برگزار شد .

در این جلسه آقای جلیوری مطالبی را که در این مورد جمع آوری کرده بودند که برای حاضرین ارائه دادند و تجهیزات و پوشاک زمستانه و تابستانه را که قبلا فراهم نموده بودند توسط چندی از همنوردان به نمایش گذاشتند و مورد استفاده هریک از تجهیزات را در شرایط گوناگون توضیح دادند که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت .

قابل ذکر است که با پیش برد کارگاه های آموزشی به تعداد شرکت کننده ها در هر جلسه افزوده می شود و مورد استقبال حاضرین قرار می گیرد.

گزارش از غار واسوار


مورخه 7/11/91 با دعوت هیئت کوهنوردی شهرستان از جناب آقای منصورزارع خبرنگار صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران شبکه استانی جهت تهیه گزارش از غار واسوار هیو بعمل آمد .

ساعت 14:30 به اتفاق شش تن از کوهنوردان شهرستان عازم هیو شدند و پس از نیم ساعت راهپیمایی به دهانه ورودی غار , تیم مستقر گردید و به مدت یک ساعت ضمن پیمایش در داخل غار , گزارش و فیلم جهت شبکه خبر استانی تهیه گردید .