جلسه هیئت کوهنوردی شهرستان با شورای شهر اسلامی هشتگرد


یکشنه مورخه 91/12/20  ساعت 9:30 طبق هماهنگی های انجام شده اعضای هیئت کوهنوردی و صعود های ورزشی شهرستان ساوجبلاغ  با ریاست محترم شورای اسلامی شهر هشتگرد آقای جلال افشار و سایر اعضای محترم برگزار شد . ابتدا آقای یونس رضاخانی مسئول هیئت ضمن تشکر از برگزاری این جلسه و زحمات شورای اسلامی نسبت به فعالیت های عمرانی و فرهنگی ورزشی به شهر هشتگرد و معرفی اعضا هیئت حاضر در جلسه و فعالیت های انجام شده در این مدت 3 ماه و برنامه های آینده خصوصا فرهنگ سازی کوهپیمایی عمومی و سنگنوردی در رده های سنی نونهالان و نوجوانان با ایجاد دیواره های کوتاه در پارک ها و تقاضای احداث دیواره سنگنوردی و فضایی جهت استفاده های مختلف و رختکنی در جاده تندرستی با وجود پتانسیل موجود در شهر  هشتگرد و شهرستان این رشته ورزشی می تواند در آینده نه چندان دور توانمندی های خود را در سطح استان البرز معرفی نماید . در ادامه سایر اعضای ضمن تشکر از ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر از توجه و همکاری که می نمایند تشکر نمودند و سپس ریاست شورا ی اسلامی ضمن خوش آمد , از توسعه فضاهای مختلف عمرانی و فرهنگی ورزشی از سالهای قبل انجام و تداوم دارد بیان نمودند و استقبال نمودند از احداث دیواره های کوتاه سنگنوردی در پارکها برای فعالیت رده های سنی نونهالان و نوجوانان خصوصا جاده تندرستی و تقاضای طرح مربوطه به شورا را نمودند که قرارشد آقای رضاخانی پیگیری نماید/.

 

 

 

           داریوش سلطانپور                                                                                              

روابط عمومی هیئت کوهنوردی شهرستان ساوجبلاغ

گزارش برنامه آب زندگانی


نام برنامه : آب زندگانی    

زمان اجرای برنامه : 91.12.18    *      نوع برنامه :1 روزه

منطقه جغرافیایی : ساوجبلاغ- روستای هیو

امکانات : آب چشمه در طول مسیر موجود می باشد.

افراد شرکت کننده باشگاه پیام :  آقایان( محمدصادق جوکار– مهدی علیخانی- مهدی کلهر) بانوان(مهین باقری- معصومه پالیزدار – فرزانه جوکار)

افراد شرکت کننده خانه کوهنوردان نظراباد: آقایان(علیرضا یوسفیان - احمد روزبهانی-رضا روزبهانی-مصطفی روزبهانی- احمد احمدیان- یحیی مددی) وخانم فاطمه حاجی

افراد شرکت کنننده گروه کوهنوردی آسمان کوه هیو: آقایان(علی معدن کن –محسن معدن نژاد- محمد معدنی- علی معدن کن)

سرپرست برنامه:محمد صادق جوکار

گزارش و عکس : محمد صادق جوکار

گزارش برنامه

 

طبق برنامه پیش بینی شده باشگاه به مناسبت روز درختکاری، قرار به این بود با اجرای مراسمی با حضور دوستان اداره محیط زیست و اعضاء دهداری روستای هیو، گروه کوهنوردی خانه کوهنوردان نظراباد ،گروه کوهنوردی آسمان کوه هیو وجمعی از دوست داران طبیت در محل مناسبی که دهداری روستای هیو جهت کاشت نهال پیش بینی شده بود .  چند اصله نهال کاشته شود . که با وجود بارش برفی که در روزهای چهارشنبه وپنجشنبه داشتیم  برنامه روز جمعه  ، به صعود آب زندگانی تغییر کرد .

طبق قرار در ساعت 7 روز جمعه با پیوستن به دوستان همنورد در پارکینگ ابتدای مسیر اب زندگانی باسر قدمی خانم باقری و عقبداری اقای یوسفیان  به سمت دره سیراب حرکت کردیم وبعد از 50 دقیقه پیاده روی به امامزاده موسی رسیدیم.

دراین دره با همکاری اهالی روستای هیو وشورای آن روستا برای رفاه علاقه مندان به طبیعت وکوهپیمایی امکانات مناسبی از قبیل پارکینگ ، سرویس بهداشتی ودر مجاورت امامزاده موسی یک حسینیه با امکانات لازم فراهم کرده اند که کوهنوردان میتوانند برای استراحت از آن استفاده کنند.

از ساعت 8 تا8:25 در حسینیه مجاور امامزاده همنوردان صبحانه خوردند و بعد به ادامه مسیر پرداختیم، از امامزاده چند راه پاکوب جدا میشود که سمت راست به چشمه آق چشمه منتهی میشود وبعد به قله آسمان کوه وسمت چپ به قله شاه نشین منتهی میشود ودوستانی که تمایل به دیدن چشمه آب زندگانی دارند،همانند ما میتوانند از  پاکوب میانی به مسیر خود ادامه دهند.

بعد از گذراز دره زیبا و عبور از چند شیب در ساعت9:20 به آب نمای زیبای چشمه آب زندگانی رسیدیم که مکان مناسبی برای استراحت می باشد وما نیز در آنجا استراحت کوتاهی کرده وبا صرف میوه ونوشیدن آب گوارای آن چشمه و گرفتن چند عکس یادگاری، در ساعت 10 به سمت پایین سرازیر شدیم وبا گذر از همان دره زیبا در ساعت30: 12 به پارکینگ رسیدیم . همنوردان بعداز خداحافظی با وسایل شخصی خود به سمت شهر هشتگرد برگشتیم. . (باتشکر از همکاری همنوردان در این برنامه)

ادامه مطلب ...

آموزش بسکت

طبق جدول آموزشی پیش بینی شده سه ماهه زمستان هیئت

        چهارشنبه 91/12/2 ساعت 17 الی 20 کلاس عملی آموزش حمل مصدوم و آشنایی اولیه از لوازم و ابزار های لازم با حضور کوهنوردان شهرستان و آموزش توسط ارجمند علیا مسئول امداد و نجات  هلال احمر استان البرز در اداره ورزش و جوانان شهرستان یرگزار شد .

ادامه مطلب ...